Island hopping in Thailand

21 juni 2010 - Ko Phi Phi, Thailand

Inmiddels ben ik vertrokken uit Shanghai en 2 weken door Thailand aan het reizen! In Thailand begint het regenseizoen net, wat eigenlijk wel fijn is. Af en toe een dagje bewolking is een fijne pauze en regen met warm weer is ook wel lekker.

In Bangkok, waar ik aangekomen was, is m'n moedertje vanuit Nederland overgevlogen. Samen met haar ben ik naar Hua Hin gegaan, een Thais badplaatsje. Na 2 dagen daar te hebben gebleven zijn we met de trein naar Chumphon gegaan, de plek waar de boten vertrekken naar de oostelijke eilanden van Thailand. De treinreis was redelijk apart, waarbij de Thai heel de dag door van alles aan het eten zijn en er van alles verkocht wordt, je hoefde je dus niet te vervelen tijdens de treinreis.

Na een paar dagen in Thailand waren we aangekomen op het eiland Ko Tao, een duikerseiland. Hier hebben we in een ontzettend mooie lodge gezeten. Op dit eiland heb ik ook m'n PADI gehaald op een relaxed strandje met water van 32 graden, zeker geen straf. Na een paar heerlijke dagen zijn we met de boot weer verder gegaan naar Ko Phangan. Hier hebben we letterlijk een bungalowtje op het strand gehad, waar we nog lekker gesnorkeld hebben. Ik heb het nog voor elkaar gekregen om m'n moeder op de scooter te krijgen, zowel achterop als zelf een scooter gehuurd!

Na een heerlijke relaxte tijd is m'n moeder weer teruggevlogen naar Nederland en ik ben verder gegaan naar de andere kant van Thailand, naar de westelijke eilanden. Momenteel zit ik op Ko Phi Phi, bekend van de film The Beach. Vandaag stond eigenlijk een boottochtje gepland naar het strand van de film, maar vanwege nachtelijke escapades is dat even verschoven naar morgen. Het eiland is heerlijk relaxed hier, scooters en auto's zijn er niet, wat wel even fijn is. Ik zit hier in een hostel voor 3 euro per nacht, waar je de wc met een emmertje water moet doorspoelen en je eigen wc papier moet meebrengen. Slapen is in een zaal met 16 personen, maar wel allemaal leuke mensen!

Inmiddels ben ik wel een tijdje van huis weg en mis de dingen van thuis al wat meer. Gewoon rustig thuis zitten met een biertje in de tuin zou zeker niet verkeerd zijn. Natuurlijk wordt iedereen thuis gemist en m'n lieve vriendinnetje het meest ;)

Er is natuurlijk nog veel te ontdekken hier, dus voorlopig blijf ik hier nog wel even. Het plan is om over een paar dagen naar het oosten van Maleisie te gaan en daar een jungle tocht te doen. Daarna waarschijnlijk nog de eilanden van Maleisie, Singapore en Indonesie. Mijn vlucht vertrekt 20 juli naar India, dus ik heb nog de tijd!

1. Joost & Eckly:
    21 juni 2010
    Ha ex-reisgenoot,

Ik lees dat het je prima bevalt daaro! Allemaal goed gegaan met het duiken? Geniet er nog maar van want zodra je terug bent is het vrijwel meteen weer het oude leventje met zeer matig weer.
    Ik volg je op de voet ;)

Gr Eckly
  2. Guus:
    23 juni 2010
    he rukker,

Gaat lekker he, dat reizen van jou. Wens je nog een relaxt maandje. Nederland went idd snel en het is ook niet moeilijk weer in je oude slechte gewoontes terug te vallen ;-)
    Dat voetbal geeft alleen maar extra gelegenheid om te zuipen!

check je als je terug bent.

xxxxxxx
  3. Guus:
    23 juni 2010
    ohwja....

je hebt een cabeza mierda!
  4. Joost:
    24 juni 2010
    Hee mannen,

Gaat zeker goed hier. Ben vandaag naar het strand geweest van de film " The Beach", onwijs mooi. En voetbal wordt hier ook gekeken, maar ik geloof goed dat je weer in de gewoontes kan vallen ;) Ach ja, all for the good fun.

Groetenn

(en je bent gordo Guus)
  5. Rene:
    24 juni 2010
    Idd Guus, un poco sucio cabeza mierda!
    Alle reizigers op een rijtje hier trouwens...
    Maar mooie verhalen Joost, gedraag je en veel plezier nog!

Gr. Rene