Full Moon en de tocht naar zuid-Maleisie

1 juli 2010 - Mersing, Maleisië

Na een week op Ko Phi Phi te hebben verbleven, heb ik daar goede vrienden gemaakt, allemaal slapers uit het hostel. Met hun heb ik Maya Bay ("The beach") bezocht, mooie avonden op Ko Phi Phi en slapeloze nachten beleefd. Natuurlijk kon ik het niet laten om ook mee te hun mee te gaan naar de Full Moon party, dus ben ik 26 juni overgestoken om vervolgens 's avonds op het strand te feesten! De volgende dag afscheid genomen en iedereen concludeerde toch wel dat ze dit de beste groep van hun vakantie vonden. Helaas heeft uiteindelijk iedereen z'n eigen plan en ook ik moest richting Maleisie vertrekken.

De ochtend na de Full Moon ben ik op de boot en bus gestapt naar Hat Yai, waar de trein vertrekt. Van tevoren leek dit een busreisje, maar uiteindelijk was dit een 8 uur durende reis in een mini busje met 14 personen! Een Thais meisje heeft me een goed hotel aangeraden en zelfs mee naar binnen gegaan om in te checken, puur als goede daad, bedankt nog. Slaperig en kapot ben ik in slaap gevallen om er de volgende dag achter de komen dat ik toch wel heel ziek was en dus een paar nachten in het hotel bleef.

Gisterenochtend ben ik fris opgestaan (welles waar te laat), maar de trein vertrok ook te laat (lang leve Thailand). Na een 4 uur durende treinreis werden we eruit gegooid in de buurt van de grens van Maleisie. Er stonden alleen maar scooters te wachten om iedereen te vervoeren, waarbij ik zei dat ik een rugzak van 22 kilo had, maar dat was geen probleem. Ik achterop die scooter richting de "stempelpost" voor m'n paspoort. Na die stempel te hebben gehad, weer op de scooter voor een volgende stempel. Daarna weer achterop, richting de bus, nog snel geld wisselen bij een soort groentewinkel en ik had zowaar de bus richting mijn bestemming. Het hele gebeuren leek net een Hollandse spelshow, het enige wat ik miste was Jack van Gelder met een startpistool.

De bus bracht mij naar Kota Bharu, waar wonder boven wonder binnen 1,5 uur de nachttrein vertrok naar het zuiden, dus weer snel een taxi gepakt en de trein gehaald. Na een heerlijk dutje in de trein weer de bus gepakt en zodoende zit ik in Mersing, Maleisie. Hier wil ik een jungle tocht gaan doen, alleen de man heeft nog een ander persoon nodig anders gaat hij niet. Hij begon trouwens al wel op te scheppen dat hij de consultant was van Expiditie Robinson, wat die functie ook mag betekenen. Voor mij is het nu hopen op meer jungle geinteresseerden, anders neem ik de ferry naar Tioman (eiland voor de kust). Bedankt voor het lezen en de foto's staan in de albums!

1. Cares:
    5 juli 2010
    Hey schat,
    Weer een erg leuk verhaal en met de foto's erbij heb ik toch een beeld bij alles wat je meemaakt! Ik volg je op de voet en baal soms flink dat ik niet als nog een ticket heb geboekt. Hopelijk komt er een tijd dat we het samen dunnetjes over kunnen doen!

Ik lees je blog, mailtjes en smsjes met veel plezier dus houdt mij (en de andere lezers) op de hoogte hoe je laatste maand verloopt!!
    Ik tel hier de dagen af tot dat ik je weer zie op Schiphol.

Dikke kus
  2. Britte:
    6 juli 2010
    Hoi Joost!!

Hoe gaat het met jou? Hou je het nog vol aan de andere kant van de wereld ;)? Jammer dat je er niet bij bent met het voetbalspectakel, we zijn door naar de FINALE!!! Wat een feest ;).. Support jij gewoon vanuit Bangkok??

Geniet er nog van! Leuk om je verhalen te lezen en je foto's te zien.. Je komt echt overal volk tegen of lijkt dat maar?

Veel plezier en tot over een heel klein maandje!!

Liefs xx Britte en de rest van ons thuis :)
  3. Joost:
    7 juli 2010
    Hee Britte,

Bedankt voor je berichtje! Ik kijk hier alle wedstrijden ja haha, wel apart om de gekte in NL niet mee te maken.
    Ik krijg m'n visa voor India de 13de hier, daar ben ik wel erg blij om! Na India kan ik weer genieten van het rustige NL!

Groetjes daar aan iedereen!