Shanghai

4 juni 2010 - Shanghai, China

De laatste weken van de roadtrip in de VS zijn doorgebracht in Californie met ongelofelijk mooie stranden (met helaas wel koud water). De stranden in L.A. zijn de stranden waar ooit Pamela Anderson rondhuppelde in d'r rode badpakje, gevolgd door mr. Hasselhof. In L.A. hebben we ook nog even Beverly Hills en Hollywood bekeken, wat eigenlijk meer een toeristische attractie, met weinig spannende dingen. Doordat we gratis wilden overnachten, zochten we elke avond een afgelegen terrein. 1 avond pakte dat minder goed uit, waarbij we midden in de nacht weg moesten scheuren (met mij nog in bed) omdat ze vreemde dingen aan het doen waren met BMW's midden op straat.

Vanuit L.A. zijn we helemaal langs de kust naar San Francisco gereden, waarbij we nog een paar dagen in het surfersdorpje Santa Cruz zijn gebleven en ik nog een dagje op een bodyboard heb gelegen. De eindhalte was San Francisco, de vrije stad van de VS met een relaxte sfeer. Na een paar dagen naast de Golden Gate te hebben gestaan met de camper, moesten we onze trouwe vriend inleveren. Sinds lange tijd sliepen we weer in een hotel, wat zeker niet verkeerd was. We verbleven in South Market, een beetje creatieve wijk in San Francisco, met leuke barretjes en een record aantal zwervers. Hier nog even een flesje "Champagne" opengeknald, omdat Eckly 24 lentes jong was geworden.

Na een paar dagen is er afscheid genomen, waarbij Eckly terug naar huis ging en ik naar de Chinezen in Shanghai. Na een 12 uur durende vlucht en een filmmarathon landde ik op Pudong International Airport. Ik laat vervolgens aan de taxi het adres zien, maar hij snapte hier geen hout van omdat het niet in Chinees was geschreven. Dit resulteerde in een taxichauffeur die net zo goed de weg wist als ik, waarbij we elkaar bij elke kruising vragend aankeken. Wonder boven wonder toch het hostel bereikt, waar ik na een paar biertjes heerlijk in slaap ben gevallen.

De volgende dag een paar relaxte gasten uit Chili, Kazichistan en Mexico leren kennen, waarmee ik ben gaan eten en uiteraard gaan stappen. Vervolgens de volgende dag met dezelfde groep naar de wereldexpo, waarbij gelijk begonnen werd met wijnproeven in het Chileense paviljoen. Na een hollands kroketje (zeer geliefd bij m'n reisgenoten) in het Nederlandse paviljoen, wilde we naar United Arabs Emirates. Echter was deze rij zo groot, dat we de VIP ingang probeerde. Na een goede bluf werkte dit ook nog es en scheelde ons dat ongeveer 5 uur wachten.

Het is goed vertoeven hier in Shanghai, waarbij de wolkenkrabbers als paddestoelen uit de lucht schieten. Als er ooit nog een internationale stage aankomt, dan weet ik m'n plek. Vooral als westerling is dit een goede plek om zaken te doen, al moet je dan wel even wennen aan de rochelende, boerende chinezen. Mijn volgende reislog zal komen vanuit Thailand, waar ik dinsdag ga kijken of er nog wat te rellen valt in Bangkok!

1. Jeroen:
    5 juni 2010
    Goede joost, neem ff een chineesje mee die de baronie schoonmaakt
  2. fokker:
    6 juni 2010
    Bangkok zijn altijd rellen. Trek je kogelvrijevest maar aan!
  3. Erik:
    7 juni 2010
    Dapper Bangkok... Weet jij trouwens wat de hoofdstad is van Thailand?

Weet jij hier iets van trouwens? http://www.spitsnieuws.nl/archives/provinciaal/2010/06/sphater_actief_op_tholen.html
  4. Joost:
    8 juni 2010
    Haha jaja, ik weet het antwoord Erik.

Maar SP haters in Tholen, ik heb geen idee. Kan niet elk wereldnieuws volgen helaas! M'n bure Leny weet dat vast wel, en die volgt ook deze blog.
  5. Jeremie:
    8 juni 2010
    Shanghai is supertof ofniet? Ga je nog naar andere plekken in Thailand? Sla de pingpong show op soi cowboy niet over ;)
  6. Goorden:
    10 juni 2010
    Zal je goed op je moeder passen. Veel plezier de buren!!