Viva Las Vegas

12 mei 2010 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Terwijl ik dit typ ratelt m'n hoofd nog na van de fruitautomaten van gisteravond. Ik ben welgeteld een hele dollar kwijt geraakt in Vegas, waar ik nog steeds van baal.

De afgelopen weken zijn we druk aan het touren geweest om richting de andere kant van de VS te komen. Na een mooi vermaak in een Western dorpje in de buurt van Dallas, met bijhorende rodeo en onverstaanbare Texanen, zijn we verder gereden richting de grens van Mexico. We hebben een kort bezoekje in Mexico zelf gepleegd, naar het stadje Juarez. Wat we alleen niet wisten, is dat het stadje het meest gevaarlijke stadje van heel Mexico is. Na rustig een taco'tje gegeten te hebben in Juarez, kregen we bij terugkomst bij de grenscontrole de vraag waarom we in godsnaam daar geweest waren. Het bleek dat het vol zit met drugskartels en er regelmatig lui overhoop geschoten worden. (Google is je vriend) Vorige maand was er een record van 31 mensen op 1 dag. Nou goed, de taco smaakte er niet minder op.

Vervolgens zijn we lekker bijgekomen op een bejaardecamping (met bijhorend deep water aerobics in de morgen), zodat we fris en fruitig onze reis konden hervatten. Deze reis ging door naar the Grand Canyon. Bij aankomst gelijk in de helikopter gestapt om het van bovenaf te aanschouwen. Best een groot gat van bovenaf gezien. De dag erop besloten om ook maar es in the Canyon te lopen, wat ons een wandeltochtje opleverde van 20 km, overigens wel in Europees tempo. Die avond nog heel de camping wakker laten schrikken met een flesje deo op het kampvuur, waarbij de camping eigenaar driftig op zoek was naar de sluipschutter in de bossen en wij van niks wisten natuurlijk.

Inmiddels zijn we dus aangekomen in Vegas, wat nogal een debiele stad is. Elk hotel heeft shows op straat, iedereen is halfdronken en heeft RSI van het hangen aan de fruitautomaten. Aangezien de camera gisteravond per ongeluk batterijloos was, zullen de foto's van Vegas morgen nog worden toegevoegd!

1. fokker:
    12 mei 2010
    Ga die je dollar nog terug winnen?
  2. Jeremie:
    29 mei 2010
    Hey Joost... alles wel ok daar geloof ik of niet? Waar zit je ondetussen? Nogsteeds in de Joe Es Eé?