Everything's bigger in Texas

1 mei 2010 - Fort Worth, Texas, Verenigde Staten

Alweer wat rond gereden in the States, dus hier volgt weer een nieuwsitem.

Het laatste verhaaltje eindigde bij de Florida Keys, daar hebben we nog een aantal dagen gezeten. We stonden naast hele relaxte Nederlandse buren, dus hebben samen een boot gehuurd. Er lag een rif een paar kilometer uit de kant, dus na een lekker boottochtje, gesnorkeld en zelfs nog een rifhaai gezien.

Na de Keys zijn we langs de westkust van Florida omhoog gegaan naar St. Petersburg waar we nog heerlijk op strand hebben gelegen met dolfijnen die langs de kust zwemmen. Toen het strandleven achter ons gelaten en verder omhoog naar Pensacola. We werden daar op de camping bij aankomst gewaarschuwd voor tornado's met de letterlijke woorden: "If you hear a train coming, you better start looking for a shelter, cause there ain't no trains around here". Helaas geen treinen gehoord.

Bij het uitchecken meldde het vrouwtje dat er nog een festival in de buurt was. Het zogenaamde Mullet Toss festival, hierbij is een Mullet de soort vis (vernoemd naar de smerige redneck matten die ze hier hebben) Even googlen, dan vind je vis en mat. Het festival bleek dus een visgooi festival te zijn op de grens van Florida en Alabama ( in de kroeg Flora-bama).

We dachten, we gaan wel een kijkje nemen. Eenmaal aangekomen bleek dit festival het feest van het jaar te zijn voor de Rednecks en lompe lui uit de omgeving, prachtig dus!! We werden daar heerlijk aangekeken (vooral met mijn Lacoste polo kledingkeus), maar iedereen was heel relaxed en helemaal uit z'n dak aan het gaan. Vooral de middelbare vrouwen vonden ons geweldig en er kwamen dus af en toe vrouwen naar ons toe om te vragen of ze een foto mochten maken van ons, want we waren echt fantastisch, gorgeous enz! Na dit egostrelende festival, waar we onszelf meer dan vermaakt hebben, zijn we de volgende dag doorgereden naar New Orleans.

Het contrast kon niet groter, want New Orleans is juist weer heel kunstzinnig, creatief en Jazzy. Hier hadden we een camping gevonden midden in de ghetto, waarbij je je als een indiaan in een reservaat voelde (wel met jacuzzi en fitness dan). Na goeie muziek, lekker eten en de Mississippi was het tijd om door te gaan naar Texas. Na 2 nachtjes Houston (waarbij ik nog per ongeluk een vis heb gevangen met m'n Walmart hengel) zijn we doorgereden naar Austin. Die stad staat overal bekend als rare mensen stad, dus de 6th street (stratum van Texas) was ook raar. Mechanical bull rides, studentenfeestjes, alles door elkaar, wederom een mooie avond dus!

Nu zit ik rustig bij te komen in m'n campertje in Fort Worth (naast Dallas). Waarschijnlijk vandaag of morgen naar Billy Bob's Saloon, 's werelds grootste Honky Tonk, kijken wat dat weer voor rare taferelen oplevert. Bedankt voor het lezen en voor de visualisatie staan de foto's in het album "Texas en een deel Florida"!

1. Elies:
    2 mei 2010
    He! klinkt goed allemaal, echt relaxt beetje rond toeren. Geniet ervan! Azie zal wel even wennen zijn straks na zo'n relaxte camper.
    x elies
  2. Elies:
    2 mei 2010
    PS: bedankt voor de gratis link naar medpets ;)