Last stop: India

21 juli 2010 - Delhi, India

Vanuit een bizar India zal ik even vertellen waar ik afgelopen tijd heb uitgehangen! Na een paar dagen op het eiland Pulau Tioman te hebben vertoefd, heb ik de bus naar Singapore genomen. Het plan was om daar mijn visa voor India aan te vragen, maar die wilde ze mij niet geven omdat ik een toerist was.

Dusss, ik heb een vlucht genomen naar Bangkok, omdat het daar wel mogelijk was. Aangezien ik Bangkok in het begin van m'n reis heb overgeslagen vond ik dit ook nog wel leuk. Het aanvragen van de visa duurde een week, dus ik heb me een week vermaakt door in Bangkok de wedstrijd te kijken, uitgeweest, naar de Tiger temple, de Floating market, Snake show en voor de kenners: de Ping Pong show. Genoeg te doen daar en met een paar leuke gasten erbij was ook daar goed vertoeven! Na een week kon ik de begeerde visa ophalen en de volgende dag heb ik een vlucht genomen naar Kuala Lumpur, waar mijn vlucht naar India op 20 juli vertrok.

In Kuala Lumpur heb ik een paar dagen in een enorm gezellig guesthouse gezeten, en ongeveer elke dag aan de waterpijp gezeten. De Maleisische werknemers van het guesthouse waren allebei redelijk prettig gestoord, dus dat was best veel entertainment! Verder heb ik in Kuala Lumpur de Batu caves bezocht (Hindu grotten), de Petronas twin towers natuurlijk (waarvoor je 7 uur 's ochtends bij de torens moet zijn) en het beste van alles: het grootste indoor pretpark van Maleisie! Voor 38 Ringgit (ongeveer 10 euro) kon je de hele dag in de achtbaan, botsauto's en nog genoeg dingen die over de kop gingen. Geen wonder dat ik er met redelijke hoofdpijn vertrok. Na een paar dagen heerlijk Maleisisch seafood en goeie activiteiten vertrok m'n vlucht naar New Delhi, India.

Omdat ik voor het goedkoopste ticket ben gegaan toen ik boekte, moest ik 7 uur overbruggen op het vliegveld van Chennai (India). Ik dacht dat er genoeg vermaak en draadloos internet zou zijn, maar dit was heel erg optimistisch. Het was een klein vliegveld waarbij alle winkeltjes gesloten waren. En als je eenmaal in de vertrekhal was, mocht je van de meneer in militair pak ook niet meer terug de echte wereld in. Dus opgesloten in die hal maar half op m'n backpack in slaap gevallen.

Na een korte vlucht vanmorgen ben ik aangekomen in Delhi, een bizarre stad. Bij het vliegveld is het allemaal nog wel te doen, maar eenmaal aangekomen bij het guesthouse kan ik alleen maar zeggen, kijk naar de foto's hoe het eruit ziet. De geur kan ik je niet meegeven, maar dat is misschien maar goed. Morgen of overmorgen vertrek ik voor een kleine rondreis waarbij ik onder andere de Taj Mahal een bezoekje ga plegen! Bedankt voor het lezen en de foto's zijn weer bijgevoegd!

1. bas:
    22 juli 2010
    Nog veel plezier de laatste dagen daar in India!
    Aan de bizarre foto's te zien, moet dat wel gaan lukken!