Wereldreis maart 2010!

24 december 2009 - Eindhoven, Nederland

Heej allemaal!

In februari 2010 zal ik gaan afstuderen en voordat ik door ga studeren, wil ik toch meekrijgen hoe de rest van de wereld erbij ligt! Hiervoor zal ik op 17 maart vertrekken om vervolgens begin augustus weer terug te keren naar het oude vertrouwde Nederland. De reis zal ongeveer als volgt verlopen:

In maart vlieg ik naar Peru om daar samen met twee studievrienden een combinatieprogramma te volgen. Dit programma begint met een week spaanse les, daarna een week vrijwilligerswerk in de vorm van naschoolse kinderopvang (je leest het goed) en als laatste een weekje bezienswaardigheden (natuurlijk ook de inca stad "Machu Picchu")

Na die 3 weken Peru vlieg ik naar de VS om daar met een andere vriend een rondreis met een camper te maken. In deze 1,5 maand durende reis, gaan we eerst de oostkust verkennen, met name Florida. Daarna rijden we door het binnenland (Alabama, Mississippi, Louisiana, Texas, New Mexico, Las Vegas) naar de westkust. Hiervoor zal de bekende baksteen op het gaspedaal hard nodig zijn. Uiteindelijk hopen we aan te komen bij Los Angeles, om ons daar even goed te vermaken. Daarna zullen we de VS reis beëindigen met een laatste ritje naar San Francisco. Daar wordt er afscheid genomen en zal ik mijn reis alleen voortzetten.

Vanuit San Francisco gaat de reis naar China (Shanghai) voor de wereldtentoonstelling die er dan plaats vindt. Heel lang zal ik hier niet blijven, hooguit 2 weken. Vanuit Shanghai ga ik namelijk door naar Thailand (Bangkok) om door het binnenland naar Phuket te reizen. De Phi Phi eilanden worden hier zeker niet vergeten. Vanuit Phuket reis ik door naar Maleisië (Kuala Lumpur).

Om toch nog het maximale uit m'n vaccinaties te halen, ga ik nog langs India (New Delhi), wat in de buurt van de Taj Mahal ligt. Dit zal het laatste deel van m'n reis zijn, waarna ik een Nederlands bad enorm zal waarderen. Vooral omdat het deel door Azië voornamelijk van hostel naar hostel zal zijn.

Zodra ik eenmaal op weg ben zullen de eerste echte verhalen verschijnen, die minder saai zijn dan dit verhaal en natuurlijk niet meer netjes achter m'n bureautje geschreven worden!

1. fokker:
    25 december 2009
    Door een verhaal als deze krijg ik ook weer helemaal zin om rond te reizen, ben benieuwd!
  2. linsey:
    7 januari 2010
    he joost,

wauw echt super gaaf wat je gaat doen!!!

k ben super jaloers op je!!!

geniet er maar van want t is zo om.....en als je eenmaal hebt gereisd kan je er geen genoeg meer van krijgen!!

x
  3. Marleen:
    9 januari 2010
    Heej Joostje
    Echt super super super cool wat je gaat doen! Hele uitdaging, hele belevenis. Je hebt er echt van alles in zitten lees ik, totaal verschillende plekken, top! Altijd goed om zoiets te doen!
    Bereid je lekker voor en geniet er nu al van, want voor je het weet is het weer achter de rug!
    Groetjes Marleen
  4. Erik:
    12 januari 2010
    He Fred,

Lijkt me heel vervelend al die landen te zien, India, China en de VS? Kom op zeg, wat is daar nou te doen? Ik zal binnenkort ook een reisverslag van mijn trip over de Waddeneilanden online zetten.

Maar even zonder gein, wat een top reis! Ik hoop je nog een keer na te doen.

Check je later.
  5. Klont:
    16 januari 2010
    Hey Joost,

Eindelijk iemand die het snapt! Je kunt wel in de boeken duiken maar daar leer je helemaal niets van; je moet reizen!
    Pas wel op als Poetin bij Bush in Canada op bezoek is, want dan laat hij het daar regenen. Zou zonde zijn van je mooie vakantie nietwaar?

Veel plezier!
  6. Menno:
    24 januari 2010
    Hey joost,

succes met het afstuderen!
    en veel plezier met de reis, geniet er vooral van!

Gr.
  7. Anthony:
    5 februari 2010
    Joost!

Ziet er goed uit ouwe! Hier leer je waarschijnlijk veel meer van dan die glansrijke carrière die je gemaakt hebt op Fontys ;)

Succes! En veel plezier natuurlijk.
  8. Jeremie:
    17 maart 2010
    Je bent bijna weg ofniet? Veel plezier op je reis, ik ga wel af en toe op je blog kijken.

Adios, Sayonara, Ciao, Zaijian, Au revoir, Houdoe en bedankt ;)