Aangekomen in Peru

22 maart 2010 - Cusco, Peru

Beste mensen,

Na een paar dagen rondgelopen te hebben in Peru, maar even een verhaaltje over m´n reis!
De eerste 2 dagen hebben we (Guus, Rene en ik) in een hostel gezeten in Lima om een beetje te wennen aan Peru. Lima blijkt een redelijk vervuilde stad te zijn, waar je eigenlijk niet te lang wil zitten. Toeristen waren er gelukkig niet veel, waardoor je wel weer vreemd wordt aangekeken als buitenlander. Zo kwam er een bus vol met schoolmeisjes langsrijden, toen we over straat liepen Deze meisjes hadden nog weinig Europeanen gezien blijkbaar, want we werden na gegild door de hele bus, waarbij zelfs de politie vreemd opkeek.

Na een korte vlucht met een goeie stuntmanoeuvre aan het einde van de vlucht (waarbij zelfs de piloot opgelucht klonk tijdens z´n eindpraatje) waren we aangekomen in Cusco. Cusco is een bergstadje op 3300 meter, waarbij je heerlijk de ´mañana mañana´ mentaliteit overneemt.
We slapen in een gastgezin bij Doris(56) en Laura(87), een mooie combinatie dus, 3 grote hollandse jongens en 2 kleine oude Peruaanse vrouwtjes. Bij aankomst al gelijk coca thee gekregen tegen hoogteziekte. Verder werd afgeraden om de eerste dag met alcohol te beginnen. Natuurlijk hebben we dat advies opgevolgd...
Bij het gastgezin krijgen we elke dag een gezonde maaltijd met groente en fruit (´s middags warme eten). De overige versnaperingen worden in de stad genuttigd, waarbij het toch allemaal niks kost. Net als alles in dit land (dit uurtje internetcafe kost me 25 eurocent).

Deze week gaan we verder met de spaanse les en hopen we wat meer te kunnen vertellen aan de eettafel. Voor een verdere indruk van alles kun je de foto´s bekijken!

1. bas:
    23 maart 2010
    Klinkt goed ouwe!!Geniet ervan!
    Succes met de kindertjes!
    grt
  2. Klont:
    1 april 2010
    Ha Joost,

Ik moet van Bas reageren, anders is hij zo eenzaam... Maar daar heb jij geen last van zie ik. Veel plezier verder in Peru!
    ps. Als je haar tegenkomt, doe haar de groeten van me.
  3. Goorden:
    4 april 2010
    Leuk je bericht. We blijven je volgen Joost. groetjes de buren